lauantai 18. toukokuuta 2024

Vinkki #29 Kohtaa rohkeasti tunteita - kuten rakkaus

Tämä oli se tapaaminen, joka oli kutkuttanut minua aina vatsanpohjassa. Kun etukäteen olin ajatellut rakkautta, se sai aina oloni lämpimäksi ja onnelliseksi. En turhaan ollut odottanut tätä hetkeä. Rakkaus sai minut kokemaan senkaltaista hellyyttä ja kiintymystä, jota en ikinä aiemmin ollut kokenut.

Halusin antaa koko huomioni rakkaudelle ja olla vain häntä varten. Kaipasin vain olla hänen kanssaan, enkä olisi ikinä halunnut hänen lähtevän. Rakkaus sai minut ihastumaan itseensä. Luotin häneen enemmän kuin mihinkään tai keneenkään ikinä ennen.

Rakkaus opetti minulle uusia puolia itsestään. Hän oli romanttinen, mutta hyvin paljon muutakin. Rakkaus oli kiinnostuneempi erilaisista asioista, monista ihmisistä ja suuntautui monipuolisemmin, kuin olin tiennytkään.

Rakkaus on vanhempien ja lasten, ystävien ja rakastavaisten välillä. Rakkaus kertoi, että hän on mielellään läsnä paitsi ihmisten välisissä suhteissa, myös ihmisten suhteissa vaikkapa lemmikkinsä kanssa. Rakkaus kokee riemua myös tekemisestä ja erilaisista asioista. Rakkaus tuo esille tunteellisia hetkiä missä tahansa kohdatessaan ihmisiä. Rakkaus opetti minulle, että hän voi olla vahvistamassa minun identiteettiäni ja näyttää minun arvoni sekä syvät kiinnostuksen kohteeni maailmalle.

Rakkaudelle on tärkeää, että vietän aikaa hänen kanssaan. Hän haluaa syvästi rakastaa minua, että koen itseni arvokkaaksi. Rakkaus haluaa myös kokea hetkiä, jolloin esittelen hänet toisille ja saan toiset arvostamaan itseään. Rakkaus haluaa minun pitävän huolta itsestäni ja myös toisista.

Rakkauden unelma on olla jokaisen elämässä jo lapsuudesta lähtien, silloin hänet on niin mutkatonta oppia tuntemaan ja suhde häneen kantaa koko elämän ajan.

Tämä kohtaaminen näytti minulle, että kaikki mitä olin kuullut rakkaudesta, oli totta. Ja hän on niin paljon enemmänkin. Rakkaus on todellakin pitkämielinen minua kohtaan. Hän on äärettömän lempeä. Rakkaus ei koskaan kadehdi tai kerskaile, saatikka ole ylpeä. Rakkaus ei käyttäydy sopimattomasti eikä hän koskaan ajattele vain omaa etuaan. Rakkaus ei katkeroidu tai muistele pahaa, jota on kohdannut. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuudesta. Rakkaus kattaa kaiken alleen, uskoo kaiken, toivoo kaiken, kärsii ihan kaiken. Kun minä opin tuntemaan rakkauden, tajusin että hän todella on enemmän kuin kaikki tieto tai kaikki mitä voin omistaa. (Raamattua mukaillen 1. Kor. 13:4-7)

Totesin, että haluan olla hänen kanssaan ja esitellä hänet aivan kaikille, jotka elämäni matkan varrella tulen kohtaamaan. Rakkaus on aivan ihana!

Podcast YouTubessa: `Rakkaus sinussa - todellinen ilosanoma vapaudesta´



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Turha tuijottaa omaa napanöyhtää

 Oma napa.  Ah, se oli maailmani keskipiste. Ja sitä piti oikein kaivella! Joskus sieltä löytyi kaikenlaista nöyhtää, joka sai minut tuntema...